piątek, 19 września 2014

ZRÓB SOBIE TEST NA WIEK…… SKÓRY : D




Czy nie jest miło kiedy ktoś pyta nas o wiek i reaguje zaskoczeniem, bo dawał nam mniej lat niż rzeczywiście mamy „na koncie”? Myślę, że niejedna kobieta lubi, a wręcz uwielbia, gdy odejmuje się jej  lat. Niestety te z nas, które regularnie opalają się na solarium, bądź na słońcu  nie będą miały okazji usłyszeć tego typu komplementów. Tzn. teraz może i wyglądają dobrze, ale warto pomyśleć co będzie potem po takiej dawce promieni UV. Fakt, że ciężko sobie to wyobrazić, gdyż młoda, opalona skóra wygląda zazwyczaj dobrze . Jednak, wierzcie lub nie, konsekwencje nałogowego opalania w końcu ujrzą światło dziennie w postaci plam, zmarszczek, bruzd, przebarwień…. Podczas gdy nieopalające się, 40-letnie rówieśniczki pań opalających się będą wyglądały choćby 5 lat młodziej, te drugie, niestety, będą wyglądały na przynajmniej 5, jak nie 10 lat starsze. Tak, nasza skóra też ma swój wiek i wcale nie musi być on taki sam jak nasz „biologiczny”. Dlatego kosmetyki nie powinny być dobierane do wieku, tylko do potrzeb cery.  Skóra osób, które palą również jest od nich starsza. W pierwszym numerze magazynu Women’s Health zamieszczony był test na wiek skóry, który wypełniłam z wielkim zaciekawieniem co też mi z niego wyjdzie. I wiecie co? Moja skóra jest 5 lat młodsza ode mnie! : ) Nic dziwnego, że dla nowo poznanych osób zawsze jestem młodsza niż w rzeczywistości  (nie żebym znowu miała niewiadomo ile lat : ) ) Czyli moje wysiłki włożone w mozolną pielęgnację ciała i cery nie poszły na marne. Jeśli zdrowa, młodo wyglądając skóra nie przekonuje miłośniczek opalania to ja już nie wiem co je przekona. Ja tam wolę być blada i wyglądać młodo : )

Poniżej test z Women’s Health, numer wiosna- lato 2013. Wynik testu należy dodać lub odjąć od swojego wieku – w zależności od tego jakie odpowiedzi zaznaczyłyśmy. Zachęcam do przetestowania się : )))


  1. JAK WYGLĄDA TWOJA MAMA?
a)      Na starszą niż jest
b)      Na swój wiek
c)      Nieco mniej lat niż ma
d)      Tak dobrze, że podoba się twojemu chłopakowi
Odpowiedzi: a +1  b 0  c -1  d -2

  1. OPISZ NATURALNY KOLOR SWOJEJ SKÓRY
a)      Bledszy niż mleko
b)      Odcień między białą kawą a latte
c)      Odcień kawy mocha
d)      Ciemny i nasycony, jak espresso
Odpowiedzi: a+1  b 0  c-1  d-2

  1. JAK ZMIENIAŁA SIĘ TWOJA WAGA OD WIEKU LAT NASTU?
a)      Noszę ten sam rozmiar
b)      Jestem szczuplejsza niż wtedy
c)      Trochę przytyłam
d)      Czasem w górę, czasem w dół
Odpowiedzi: a 0  b+1  c 0 d+2

  1. OCEŃ SWÓJ POZIOM AKTYWNOŚCI
a)      Już ten quiz to dla mnie wysiłek
b)      Ćwiczę kiedy mam czas
c)      Mam karnet i go wykorzystuję
d)      Trenuję częściej niż instruktorzy
Odpowiedzi: a+2  b 0  c-1  d+1

  1. JAKIM SŁOWEM  OPISAŁABYŚ SWOJĄ SKÓRĘ?
a)      Tłusta
b)      Normalna lub mieszana
c)      Sucha
d)      Sucha, wrażliwa i łatwo się czerwieni
Odpowiedzi: a-1  b 0  c+1  d+2

  1. ŚCIŚNIJ SKÓRĘ MIĘDZY KCIUKIEM A PALCEM WSKAZUJĄCYM. ILE CZASU ZAJMUJE JEJ POWRÓT DO PIERWOTNEGO STANU?
a)      Mniej niż sekundę
b)      Od 2 do 3 sekund
c)      Od 4 do 5 sekund
d)      Ponad 5 sekund
Odpowiedzi: a -1  b 0  c+1  d+2

  1. JAK OPISAŁABYŚ SWÓJ SPOSÓB OPALANIA SIĘ?
a)      Nigdy się nie poparzyłam ani nie spaliłam na „mahoń”
b)      Od 15 roku życia nie opalam się, a teraz używam kremów z filtrem
c)      Dobrze, przyznam się  - lubię od czasu do czasu pójść na solarium kiedy jest mało słońca
d)      Zawsze jestem opalona – przez słońce lub solarium
Odpowiedzi: a-2  b-1  c+1  d+2

  1. KTÓRYCH PRODUKTÓW UŻYWASZ REGULARNIE?
a)      Krem nawilżający
b)      Krem do opalania z filtrem lub krem nawilżający z filtrem
c)      Krem antyoksydacyjny lub oczyszczający z kwasami owocowymi’
d)      Krem z retinolem (na receptę lub bez)
Odpowiedzi: ZA KAŻDĄ ODPOWIEDŹ ODEJMIJ 2 PUNKTY

  1. PRZYZNAJ SIĘ DO SWOICH ZŁYCH NAWYKÓW
a)      Jem więcej śmieciowego jedzenia niż świeżych produktów
b)      Palę/paliłam (kiedykolwiek w jakiejkolwiek ilości)
c)      Piję alkohol (więcej niż 3 drinki jednorazowo lub więcej niż 3 razy w tygodniu)
d)      Przed pójściem spać nie zmywam makijażu/śpię mniej niż 6 godzin na dobę
Odpowiedzi: ZA KAŻDĄ ZAZNACZONĄ ODPOWIEDŹ DODAJ PO 1 PUNKCIE

WYNIK:
- mniejszy niż twój wiek: gratulacje, dbasz o cerę właściwie! Pamiętaj, żeby nie osiadać na laurach i regularnie stosować kremy nawilżające z filtrem

- równy wiekowi: jest dobrze, ale może być lepiej. Pamiętaj, że działania mają na skórę większy wpływ niż geny. Stosuj krem z retinolem lub kwasami AHA, by cera wyglądała młodo na lata.

- większy niż wiek: nie jest za późno , żeby odwrócić złą tendencję. Zacznij regularnie dbać o skórę, ćwicz i pozbądź się złych nawyków kosmetycznych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz