piątek, 10 stycznia 2014

TORTU kawałek pierwszy : )




Dla niektórych być może sprawa banalna, dla innych nie. Tort weselny. Moja mama prawie dostała oczopląsu, gdy pokazałam Jej jakim, nie tylko cieszącym podniebienie, ale też oko „małym dziełem sztuki” może być tort weselny. Prawda jest taka, że cukiernie prześcigają się coraz bardziej w ofertach smaków oraz form tortów. Coraz częściej także, wzorem Stanów Zjednoczonych, po „wizycie zapoznawczej” para młoda może zabrać ze sobą do domu tzw. „próbki” tortów i ciast, aby wybrać te, które według niej smakują najlepiej. Mamy więc czas na zastanowienie się, nie musimy się spieszyć. Panie (i panowie) pracujący w branży cukierniczej chętnie doradzą prawie w każdej kwestii. Nie ma też problemów z mieszaniem ze sobą smaków, czy zaproponowaniem swojej własnej wizji wyglądu tortu. Wszystko według wymagań i potrzeb klienta. Kiedyś dominowały torty „oblepione” kremem, czy „wysmarowane” nim od środka aż po brzegi. Nie wspomnę o jeżykach, które dumnie zdobiły prawie wszystkie stoły komunijne. Mój też : P Dzisiaj coraz „modniejsze” stają się torty w stylu angielskim, czyli oblane i uformowane z masy marcepanowej, która może mieć kolor oraz kształt jaki kto sobie zażyczy. Masa ta jest przepyszna, ale naprawdę baaaaardzo słodka. Zjedzenie całego kawałka to zadanie dla wytrwałych : ) Z załatwieniem tortu nie trzeba się spieszyć, nie jest to priorytet, co oznacza, że spokojnie tę kwestię można sobie zostawić na później. Pamiętam, że ja kontaktowałam się z różnymi firmami jakieś 3 miesiące przed NASZYM  DNIEM, aby się czegoś dowiedzieć, dopytać o ofertę, itd.  W zasadzie wszędzie, choć chętnie udzielano mi informacji, usłyszałam, że najlepiej jest złożyć zamówienie i ustalić jego szczegóły mniej więcej około miesiąca przed ślubem. W jednej cukierni powiedzieli nawet, że wystarczy pojawić się dwa tygodnie wcześniej przed planowaną datą ślubu, aby wszystko uzgodnić. Podsumowując, choć rzeczywiście z załatwieniem sprawy tortu nie musimy się spinać, to warto rozeznać się troszeczkę wcześniej w tym co oferują różne cukiernie, aby później ze spokojem tylko podjąć decyzję : )


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz