środa, 30 kwietnia 2014

KWIATOWYCH DEKORACJI ciąg dalszy




Może zacznę od tego, o czym wspomniałam na końcu poprzedniego posta. A mianowicie, chciałabym przybliżyć sytuację, w której  wyszło, że koniec końców dekoracje z kwiatów robiły nam dwie różne kwiaciarnie. Otóż powód wyboru dwóch różnych firm był dosyć błahy i wynikał w zasadzie ze względów, myślę, że mogę tak to nazwać – ekonomicznych. Ale, może od początku. Kwiaciarnie, które robiły nam dekoracje kwiatowe to Pobłoccy (www.kwiaciarniepobloccy.pl) ze Starogardu Gdańskiego oraz Fiołek (www.fiolek.pl) z Kościerzyny. Ślub odbywał się w mojej rodzinnej miejscowości, czyli w Zblewie. Wesele natomiast miało miejsce w Szarlocie koło Kościerzyny. Zblewo leży między Starogardem a Kościerzyną (aczkolwiek do Kościerzyny mamy trochę dalej niż do Starogardu). Myślę, że w zasadzie dalej nie musiałabym już nic tłumaczyć, ale jednak to zrobię : ))) Otóż gdybyśmy mieli korzystać tylko z usług kwiaciarni Pobłoccy, to owa firma miałaby dosyć daleko (około 55 km), aby podjechać i udekorować nam salę. Oczywiście dzisiaj takie odległości raczej dla większości z nas nie stanowią żadnego problemu, ale w takim przypadku musielibyśmy liczyć się z dodatkowymi kosztami dojazdu, które nie były wcale małe. Natomiast z Fiołka do Szarloty jest tzw.  rzut beretem : ) Dodatkowym plusem było to, że pani z Fiołka mogła sobie na spokojnie (bo miała bardzo blisko) podjechać do Szarloty, obejrzeć salę, aby mniej więcej ogarnąć wzrokiem co i jak. Porobiła zdjęcia, porozmawiała z obsługą i od razu wszystko z nimi ustaliła, co naprawdę pomogło jej w pracy i tworzeniu naszych dekoracji. Podejrzewam, że obsłudze z  kwiaciarni Pobłoccy pewnie ciężko byłoby, biorąc pod uwagę ilość zamówień jakie otrzymują,  podjechać do Szarloty i dokładnie obejrzeć salę. Natomiast bardzo dobrze znają nasz kościół z Zblewie, który stroili nie raz : )  – mogliśmy więc na miejscu w kwiaciarni przekazać im czego chcemy i już. Również i z tą firmą umówiliśmy się na  strojenie samochodu, a także zrobienie butonierek oraz bukietu dla mnie. A czym kierować się wybierając kwiaciarnię? Na pewno aspektem finansowym jeśli finanse stanowią dla nas ważną kwestię organizowania wesela. Warto wtedy porównać sobie ceny kilku różnych firm. Poza tym, jeśli jesteście osobami dość zorganizowanymi i takimi, które muszą mieć wszystko poukładane, tak jak ja : ), to ważne jest też z kim będziecie współpracować. Pisząc „z kim”, mam na myśli to jakiego rodzaju jest to osoba. Tzn., czy raczej sama jest poukładana i zorganizowana, czy jednak roztrzepana. Uwierzcie mi, że kiedy rozmawiając z jedną panią, opowiadałam jej jakie są moje oczekiwania i widziałam jak ona zapisuje wszystko byle jak w byle jakim miejscu w kalendarzu – jedną rzecz na jednej stronie, inną kilka stron dalej, itp. – to trochę się przeraziłam. Może jej się właśnie w taki bałaganiarski sposób lepiej ogarnia zamówienia, ale jakoś nie  byłam  w stanie w to uwierzyć i nie mogłam przestać myśleć, że na pewno dojdzie do jakiejś masakrvcznej pomyłki. Jeśli jesteście osobami, które nie zawsze wiedzą czego chcą i często potrzebują dodatkowej, fachowej porady to ważne w takim przypadku jest to, aby znaleźć kogoś kto cierpliwie Wam doradzi. Taka na przykład jest Pani Asia „od wiązanek ślubnych” z kwiaciarni Fiołek, ale  o tym pewnie jeszcze wspomnę następnym razem, gdy będę opisywała już konkretnie nasze dekoracje : D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz