czwartek, 21 listopada 2013

TO JEST MÓJ SEN……………. cz. 2




Jak obiecałam poprzednio, oto reszta zasad „zdrowego snu”. No to jedziemy : )

Po czwarte: RUCH! Myślę, że nie od dzisiaj wiadomo, że ma on wpływ nie tylko na to jak śpimy, ale też na pozostałe sfery naszego zdrowia i życia, więc chyba komentarz jest zbędny. UWAGA! Wykonywanie ćwiczeń przed samym snem nie spowoduje jednak , że będziemy lepiej spały. Raczej nas pobudzi i „ożywi”. Dlatego najlepiej ruszać się rano lub po południu.
Po piąte: jak zapewne wiecie od swoich babć ciepłe mleko pomaga zasnąć. Dlatego, że ciepło uspokaja, a poza tym zawarty w mleku wapń pomaga w produkcji melatoniny, która jest niezbędna do snu.
Po szóste: temperatura w pomieszczeniu. Powinna wynosić od 15 do 20  stopni Celsjusza. Uwierzcie mi, ja jestem okropnym zmarźlakiem i uwielbiam ciepełko, ale w mojej sypialni, w porównaniu zresztą domu, panuje chłód. Nie śpię oczywiście wśród sopli lodu, ale temperaturę mam taką, jaka powinna być : )
Po siódme: ciepła kąpiel – podobnie jak mleko z tymże ciepła woda w żaden sposób nie przyczynia się do produkcji melatoniny : )
Po ósme: nie objadamy się przed samym pójściem do łóżka! Ostatni posiłek przed spaniem powinien być zjedzony jakieś 2-3 godziny wcześniej.
Po dziewiąte: jeśli nie możesz zasnąć wstań, pójdź do sąsiedniego pokoju i poczytaj. W żadnym wypadku nie włączaj telewizora czy komputera – to tylko pogorszy sprawę. Ale przeczytanie rozdziału książki czy artykułu z Womens’ Health powinno pomóc ; )

Moje Drogie, myślę, że nie muszę specjalnie przekonywać, iż same super kosmetyki, czy najdroższe nawet zabiegi w salonie nie wystarczą jeśli nie zadbamy o odpowiednie wysypianie się, bo tylko ten "zdrowy sen" ma na nas pozytywny wpływ. Zresztą na jakości naszego snu powinnyśmy  skupiać się nie tylko przed tak ważnym dniem jakim dla większości kobiet jest ślub, ale powinnyśmy dbać o nią przez całe nasze życie. Zresztą nie tylko przestrzeganie zasad "zdrowego snu" jest w tym przypadku niezbędne. Istotne są również wszelakie inne działania, które pomogą nam zadbać o naszą sferę duchową, czy też psychiczną, która jest przecież tak bardzo istotna dla ładnego wyglądu. Ale o tym w kolejnych postach : ) 

Zdjęcie z magazynu Women's Health



Zdjęcie z magazynu Women's Health

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz